Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Székek köralakba rendezése.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
Eszközigény:
Annyi szék, ahány játékos van.
Játék leírása:
• A játék úgy kezdődik, hogy mindenki leül, egy ember középre áll, így lesz egy üres hely. Az üres széktől balra ülő ember kezd, rácsap a jobb kezével a helyre, és azt mondja, hogy Ez az én székem! – és elfoglalja a helyet. Ekkor felszabadul az ő széke, és ismét a széktől balra ülő ember rácsap a kezével a székre, és azt mondja, hogy Ez az én székem! – majd átül. Ekkor az üres széktől balra ülő ember megnevez valakit, és azt mondja, hogy Ez XY széke! Ekkor XY átül az üres székre, és indul az algoritmus elölről.
• Példa:
– Ez az én székem! – mondta Béla, majd átült az üres helyre.
– Ez az én székem! – mondta Jenő (aki Bélától balra ült), majd átült az üres helyre.
– Ez Gazsi széke! – mondta Csabi, aki Jenőtől balra ült, és Gazsi átült az üres helyre.
– Ez az én székem! – mondta Zsuzsi, aki a felszabadult üres helytől balra ült, majd átült az üres helyre.
• A középen álló embernek az a szerepe, hogy az éppen üres helyet gyorsabban foglalja el, mint ahogy az az ember reagál, akinek éppen kell.
• Egyetlen szabad helyet nem foglalhat el a középső ember: ahova át kell rohannia az átülő embernek (a példában Gazsi széke, ellenben a Zsuzsi mellett felszabaduló helyet elfoglalhatja (kivéve, hogyha még nem hangzott el, hogy ez XY széke).
• A játék akkor jó, ha gyors!
Játék lezárása:
A játéknak nincs győztese.
A játékvezetés során figyelni kell:
• A játékmenetet segíteni lehet azzal, ha a játékvezető beül a játékosok közé, és figyel arra, hogy akinek a nevét nem mondják, annak a nevét ő mondja.
• Ha a gyorsaság miatt vita alakulna ki, hogy ki ért előbb a székhez, akkor ott igazságosan kell dönteni, és a játék folytatódhat tovább.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Sikerült megtanulni egymás nevét?
• Mi volt a legjobb a játékban?
• Fogjátok még játszani ezt az iskolában máskor is?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com

