Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Eszközök biztosítása, kiosztása a gyermekeknek.
• Kialakítani úgy a teret, hogy a csoport körben tudjon ülni.

Eszközigény:
• papírlapok
• íróeszközök: színes filctollak, ceruzák, tollak

Játék leírása:
• Üljenek körben a gyermekek.
• Mindenki kap 2 papírlapot; mindkét lap tetejére írják fel a nevüket és a szabadon választott kategóriákat (max. 10 darabot).
• Kategóriák lehetnek: állat, növény, tárgy, mesehős, szuperhős, természeti jelenség, évszak, hónap, ünnep, édesség, üdítő, közlekedési eszköz, film, étel, bútor, híres ember, applikáció, fogalom, sport, ház, könyv, szín, tantárgy, hangszer, zene, történelmi kor, elektronikai cikk stb.
1. kör: előveszik az egyik lapot, és a játékvezető percenként mondja a kategóriákat.
– A csoporttagok képzeljék el, hogy ők milyen állat, növény, tárgy (választott kategóriától függően) lennének, és írják fel a papírra, mit gondolnak magukról, legszívesebben mik lennének.
– Ha ezzel készen vannak, tegyék félre ezt a teleírt papírt, és vegyenek elő egy másikat.
– Érdemes időt hagyni a gondolkodásra, minden kategóriára legalább 1 percet szánjunk, szükség esetén többet is.
2. kör: a másik lapot azonnal adják eggyel jobbra, így senkinél nem lesz ott a sajátja.
– A játékvezető mond egy kategóriát, és arról a gyermekről kell írni, akinek a neve a lap tetején szerepel; ha lejár az idő, a következő kategória előtt is tovább kell adni eggyel jobbra, tehát minden kategóriánál más gyermekről kell írni; egészen addig kell jobbra adogatni, amíg vissza nem kerül a lap a saját tulajdonosához.
– Megjegyzés: érdekes lehet azt is megtapasztalni, ha a kategóriák egyeznek mind a két papíron, viszont az is izgalmas, amikor különböznek.
– 2 főnél értelemszerűen csak kicserélik a lapot, és több kategóriában jellemzik a másikat.

A játék lezárása:
• Ha készen vannak, és mindenkihez visszakerült a saját papírja, megnézhetik és elolvashatják, hogy ki mit gondol róluk; ezt érdemes utána megbeszélni.
• A gyermekek összehasonlíthatják a két papírlapot.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Baleseti kockázat közepes, mert lehet, hogy sértőnek találja valaki az adott jelölést, amit kapott, tehát érdemes figyelmeztetni arról a csoportot, hogy ne sértsük meg a másikat.
• Időkeretet tartani, figyelni, hogy a gyermekek felvegyenek egy közös tempót, amiben kényelmesen haladhatnak.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Melyik kategória tetszett a legjobban?
• Szerinted milyen kategóriát lenne érdemes még behozni a játékba?
• Melyik válasszal tudsz legjobban azonosulni (amit magadról írtál)?
• Amikor a társaid válaszoltak, melyik az a kategória, amivel a legjobban egyetértesz, amit a leginkább eltaláltak, ami nagyon tetszett?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
2
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Közepes
Megosztás